Features of the modern automation systems of education quality control. Comparative analysis

E.N. Gajtan

Abstract


The article provides an overview and comparative analysis of the features of modern systems of testing process automation and of its results’ processing for the efficient knowledge control. Their benefits and drawbacks, advices on making choice are given.

References


Белоус Н.В., Куцевич И.В. Дифференциальное оценивание знаний при дистанционном тестировании // Штучний інтелект. – 2009. – № 1. – С. 63–73.

Rash G. Probabilistick Models for Some Intelligence and Attainment Tests // Copenhagen: Danish Institute for Educational Research, 1960. – 184 p.

Челышкова М.Б. Разработка педагогических тестов на основе современных матема-тических моделей. – М., 1995. – С. 31.

Win J.van der Linden., Hambleton R.K. Handbook of Modern Item Response Theory. – New York: Springer-Verlag, 1997. – 510 p.

MyTestX [электронный ресурс]. – Режим доступа: http://mytest.klyaksa.net.

SunRav Software [электронный ресурс]. – Режим доступа: http://sunrav.ru/

AVELife TestGold Studio [электронный ре-сурс]. – Режим доступа: http://avelife.ru.

Конструктор тестов x-TLS [электронный ресурс]. – Режим доступа: http://xtls.org.ua.

Testorium [електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.testorium.net.

INDIGO [электронный ресурс]. – Режим доступа: http://indigotech.ru.

OpenTest [электронный ресурс]. – Режим доступа: http: //www.opentest.ru.

Ляхов О.Л., Захаров С.О. Система оперативного контролю знань KTest V2+. – Полтава: ПолтНТУ, 2009. – 27 с.

http://www.etest.ru/

Let’s test [электронный ресурс]. – Режим доступа: letstest.ru.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.